Hemmagjord barnmat

2012-09-12 @ 11:59:00

Jag kan ju inte skryta med vad jag stoppat i min dotter, mest barnmatsburkar. Det blir både dyrt och är ju inte lika gott som hemlagat, och dessutom förmodligen inte lika näringsrikt! Så igår gjorde jag ett storkok köttfärssås som lilltjejen fick till lunch idag, och det blev som tur var mycket uppskattat. Nu blir det till att laga lite mer barnmat och ge mindre burkmat, det är ju trots allt inte särskilt jobbigt; bara undvika salt och stavmixa vid behov :)

För övrigt flyter vardagen på som vanligt efter en mycket trevlig party helg. Hela familjen var på 25-årsfest i Helsingborg, men det var bara mamma som fick stanna natten ut :) Kul att festa loss ibland och skönt att vi kan unna varandra en partykväll lite då och då.

Idag blir det däremot mys med Lena på stan. Kanske lite nya höstkläder till Neda?

 


Kommentarer
Postat av: Mormor o mamma

Neda, vi längtar enormt efter dej! Ses om några dagar!

2012-09-12 @ 16:20:45
Postat av: Emelie och Neo

Hej,

Jag har pratat en del med mammorna i min föräldragrupp angående mat och sömn för de små och alla har och gör på olika sätt märker jag. Är lite nyfiken på hur ni gör och har det med mat och sömn på dagarna?

Vi har haft väldigt stökiga kvällar och nätter på sista tiden, vet inte om det är någon slags separationsångest som har satt igång. Ikväll ska jag iaf testa 8 månaders välling för nu är det bara 1 vecka kvar till killen är 8 månder. Hoppas det fungerar för jag är trött på att gå upp och ge en flaska varje natt.

Svar: Nu har jag lagt upp ett inlägg om mat och sömn :) Det låter som om det är dags att gå upp till 8-månadersvälling ju, hoppas han sover bättre efter det och att ni alla får sova hela nätter!
Elina

2012-09-14 @ 08:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback