9 månader

2012-10-03 @ 17:00:44

Idag fyller lilltjejen 9 månader! Hur hamnade vi redan här?  Det är i alla fall en underbar ålder enligt mig då det är mycket lek och rörelse. Samtidigt har jag de senaste dagarna märkt att hon blivit ganska mammig och har blivit rädd för en del killar i vår omgivning, något jag inte märkt av alls tidigare. Men jag antar att det är fullt normalt och en del av utvecklingen. Till helgen är det första gången Neda ska sova hemifrån utan sina föräldrar och till råga på det blir det två nätter för henne. Den som kommer tycka det är jobbigast är garanterat mig. Dock är jag säker på att hon kommer ha det hur bra som helst hos sin mormor och morfar, men det är helt enkelt bara väldigt ovan situation för mig. 
 
Dagen till ära har spenderats på babycafé för första gången för mig och Neda. Men dagen började med att min svägerska hörde av sig om att hon var sugen på att komma in till Malmö. Först blev jag helt ställd - jobbar inte hon? Men nej, på onsdagar är hon nu mammaledig! Så först blev det en tur på stan med henne och lilla kusin Tilde och sedan babycafé. Det var supertrevligt och sötnosen tyckte det var hur roligt som helst på babycaféet! Det ska vi garanterat göra om många gånger i höst. 
 
Nu ska jag sätta igång att städa lite innan mannen kommer hem och jag ska iväg till bästaste Ann-Marie på myskväll. Imorgon kommer ett gäng mammor och bebisar och då är det bäst att det inte ser ut som ett bombnedslag här ;)
 
Morgonstund har guld i mun
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback