Vecka 36

2011-12-02 @ 09:00:55

Idag går vi in i vecka 36, vilket betyder att det är sex veckor kvar till 6 januari. Jag mår super och tycker hittills inte att det är så jobbigt att vara gravid, utan känner verkligen att man behöver alla dessa veckor på sig för att vänja sig vid tanken på att bli förälder och för att förbereda sig. Kan fortfarande inte riktigt förstå att det lever en liten människa i mig. Denna vecka väger denna lilla människa ungefär 2,4 kg och är 47 cm lång. Jag känner att livmodern också växer sig allt större, då det trycker på en del upp på revbenen nu och på kvällarna när jag gått och lagt mig har jag börjat få hemsk halsbränna. Men det är som sagt i stort sett bara ett problem på kvällarna, så jag står ut ;)

Magbilder vecka 36 (35+0)


Nu har jag gått upp ungefär 8 kg. Känns skönt att inte behöva bära på så många kilon, vilket säkert är en stor anledning till att jag inte tycker att graviditeten är särskilt jobbig. Blir förhoppningsvis inte heller så svårt att få tillbaka min ursprungliga kropp efter förlossningen. Hoppas att jag inte kommer explodera i vikt de sista veckorna bara, det är ju trots allt snart jul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback