Vecka 38

2011-12-16 @ 13:57:19

Idag är det 13 dagar kvar till vårt planerade kejsarsnitt. Men om det skulle vara så att Lillan vänder sig innan dess så kanske vi inte träffar träffar henne på över en månad. Så som det känns nu så tror jag dock inte att hon kommer att vända på sig, men man vet aldrig!

Magbilder vecka 38 (37+0)


Nu väger vår bebis ungefär 3 kg och är 48 cm lång. De flesta bebisar har nu fullt av hår på huvudet som är ungefär 3,5 cm långt, men med tanke på att jag i stort sett var skallig när jag föddes så misstänker jag att hon inte heller är så luden på skallen ;)

Som höggravid känner jag mig faktiskt inte så farligt klumpig som jag trodde att jag skulle göra, vilket är mycket skönt. Nätterna går ganska bra, vänder mig dock ett otaliga gånger och springer på toa några gånger varje natt, men jag känner ändå att jag blir utvilad. Foglossningen har också blivit betydigt bättre nu när jag börjat träna mina muskler vid bäckenet. Ålltså njuter jag fortfarande av att vara gravid samtidigt som jag längtar bara mer och mer efter att få träffa vår bebis!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det låter så härligt att ni ska få träffa bebisen snart. Ser fram emot en liten presentation av henne på bloggen sen. Lycka till!

2011-12-16 @ 14:51:46
Postat av: Elina

Det får ni garanterat :)

2011-12-18 @ 20:30:33
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback