Vecka 39

2011-12-23 @ 10:02:24

Idag går vi in i vecka 39 och för oss betyder det att det är 11 dagar kvar till dess att vi får träffa Lillan. Hon är nu ca 49 cm lång och väger förmodligen runt 3,2 kg. Från och med idag räknas det som normal tid för förlossningen att starta då det är två veckor kvar till det beräknade förlossningsdatumet.

Magbilder vecka 39 (38+0)


Jag sover fortfarande relativt bra, vaknar dock några gånger per natt för att gå upp och kissa. Har också mycket lättare att vakna till av små ljud. Kroppen förbereder sig helt enkelt på att Lillan snart kommer. Foglossningen som jag haft problem med senaste tiden är i stort sett helt borta, så för tillfället mår jag väldigt bra och konstigt nog känner jag mig emellanåt inte särskilt gravid. Otroligt med tanke på att jag är i vecka 39 nu! Men det beror nog mycket på att jag tar det betydligt lugnare nu. Och det kommer jag definitivt fortsätta med till den 3 januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback