Vecka 32

2011-11-04 @ 09:09:04

Idag går vi in i vecka 32, vilket innebär 62 dagar kvar till beräknad förlossning och imorgon är det exakt två månader kvar. Det närmar sig med stormsteg. Denna perioden under gravideiteten tycker jag nog är den som går snabbast samtidig som både jag och Lillan växer mycket snabbare nu. Lillan är ca 44 cm lång och väger typ två kilo nu. Och det känns kan jag meddela. När jag gå känner jag att jag har en tung mage och när jag ska sova går den inte att ignorera den längre!

Magbilder vecka 32 (31+0)


Jag har även börjat känna av att jag mycket snabbare blir trött i ryggen nu när jag jobbar eller skriver på min uppsats. Så när jag pluggar hemma, vilket jag gör i stort sett varje dag, så sitter jag på min pilatesboll och försöker tänka på att jag ska sträcka på ryggen. Jag tycker faktiskt att det hjälper en hel del, tror att det har mycket att göra med att man inte sitter statiskt utan rör lite på sig hela tiden. Så pilatesboll rekomenderar jag verkligen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med om att det hjälper att inte sitta helt still.. det och vetekudde i svanken är mina bästa "slipp ha ont" tips =) Trevlig helg

2011-11-04 @ 23:33:54
URL: http://emmabloggat.blogspot.com/
Postat av: Elina

Åh, ja jag måste också skaffa mig en vetekudde! Är nog också bra att ha en sådan kudde den dagen då värkarna sätter igång :)

2011-11-05 @ 09:07:46
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback