Vecka 28

2011-10-07 @ 10:16:11

Jag vet att jag tjatar - men herregud vad tiden går fort! Redan vecka 28! Idag är det 90 dagar kvar till beräknad förlossning, vilket innebär att jag har gått 67,9 % av graviditeten. Lillan är nu ungefär 39 cm lång och väger runt 1200 g. Hennes lungor är i princip färdigutvecklade nu och en trygg fakta är att 9 av 10 bebisar överlever om de blir födda nu! Tydligen är det en kraftig tillväxtperiod nu mellan vecka 28-32, så det ska bli spännande och se hur magen kommer växa och hur mycket jag går upp under dessa veckor. Som tur är fortsatte inte den enorma trenden på min viktökning, så nu ökar jag skata men säkert igen. Tur är det, för annars hade jag garanterat slutat som en flodhäst ;)

Magbilder vecka 28 (27+0)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu har du gått in i sista trimestern, vilken milstolpe =)

2011-10-07 @ 10:52:56
Postat av: VS - Anna

Hej!



Jag har en tävling på min blogg med en kanonvinst för oss gravida, var gärna med!



http://vittellersvart.blogspot.com/2011/10/vinn-ett-babybelt-fran-anita-maternity.html



Ha det fint!



Mvh Anna

2011-10-07 @ 11:47:50
URL: http://vittellersvart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback