Vecka 30

2011-10-21 @ 08:35:21

Nu är Lillan hela 41 cm lång och väger ungefär 1,6 kg. Fram till förlossningen kommer hon nu att öka cirka 200 g i veckan. Hon har fortfarande gott om palts i magen och kan växla mellan att ligga med rumpan eller huvudet nedåt, och det är först om några veckor som hon behöver lägga sig tillrätta med huvudet nedåt. En del bebisar kan dock redan nu fukosera sig med huvudet i bäckegången, men Lillan slår fortfarande kullerbyttor varje dag så det är jag säker på att hon inte gjort än :) De små fjunen (lanugohår) som täckt hennes kropp börjar nu försvinna, men lite fjun kan fortfarande vara kvar när hon föds, men försvinner helt efter några veckor.

Jag fortsätter också att växa så att det knakar. Nu har jag gått upp ungefär 6 kg och magen ser större ut nästintill från dag till dag! Idag ser magen ut såhär:

Magbilder vecka 30 (29+0)




Kommentarer
Postat av: Ulli

Fin mage! Jag längtar efter den lilla tösen, ska bli så spännande att lära känna henne! Förväntansfull blivande mormor

2011-10-21 @ 13:09:45
Postat av: Pernilla

Fantastisk fin du är Elina!

2011-10-22 @ 09:08:49
Postat av: Elina

Tack vännen, det värmer :)

2011-10-23 @ 10:11:03
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback