Vecka 23

2011-09-02 @ 09:55:15

Nu är vi redan i månad sex och 55,4% av graviditeten har gått! Lillan väger nu ca 450 g och är ca 27 cm lång från hjässa till häl - hon är ju redan jättestor tycker jag, och det känns. Hon är mycket aktiv och hennes sparkar och kullerbyttor är mycket tydliga. Jag har moderkakan mot ryggen, så då är det lättare att känna henne.

Magbilder vecka 23 (22+0)


Nu har jag gått upp 1,7 kg från min utgångsvikt och väger nu 55,7 kg. Skönt att äntligen börja öka i vikt - sakta, men säkert - så jag slipper oroa mig mer för det. När jag ser på min mage tycker jag att det är konstigt att jag inte gått upp mer, men det har väl tagits från andra delar av kroppen och bara omfördelat sig istället. Jag ska inte klaga, skönt om man inte går upp alltför mycket.

Att vara gravid nu är helt underbart! Jag mår inte illa längre, aptiten har kommit tillbaka och jag känner mig fortfarande inte klumpig. Jag känner mig alltså ganska normal nu, bara sparkarna och den putande magen som påminner mig om att jag är gravid nu. Så nu ska jag passa på att njuta av graviditeten innan jag vuxit till en osmidig flodhäst ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj, vad stor bebisen redan är men antar att de inte växer så mycket på slutet utan bara gosar till sig så de blir lite småknubbiga =)



2011-09-02 @ 10:51:27
Postat av: Elina

Ja, helt otroligt vad hon växer! Tror att mycket av vikten kommer i slutet av graviditeten, de håller sig ju ganska smala ett bra tag, om jag fattat det rätt ;)

2011-09-02 @ 10:54:54
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: Therese

Så stor o fin magen börjar bli nu!

Grattis till er er lilla flicka förresten, när vi sågs visste ni ju inte kön :) hade varit kul att ses igen innan bebisen kommer, och även efter den kommit såklart! :) Förstår att ni kommer ha fullt upp med allt i höst men om du har en lucka så är du välkommen upp till hbg! Annars hör jag av mig om jag ska neråt och ser om du har en timme över! Sköt om dig (er)! Kramar Therese

2011-09-02 @ 12:17:46
Postat av: Elina

Tack tesse! Tycker absolut att vi ska ses innan bebisen kommer. Hör av dig om du ska/vill ner till malmö :) Just nu är schemat ganska fullspäckat, men man vet aldrig, kanske kommer upp en runda till hbg i höst! Ta hand om dig vännen! kram

2011-09-03 @ 10:36:08
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback