Betongvälling

2012-08-28 @ 07:57:00

Helt otroligt! Igår kväll bytte vi upp oss från 6-månadersvälling till 8-månaders och nu har hon sovit i tolv timmar och sover fortfarande! Två gånger inatt har jag gått upp och påbörjat göra välling då hon gnällt, men mitt uppe i det har jag märkt att hon tystnat och somnat om. Så ingen välling, eller ens något besök i hennes rum sedan 19.45 igår kväll (förutom för att kolla så att hon lever!). Gud vad jag älskar välling! Klockan är typ 08.00 och hon sover fortfarande! Så ett tips till er med vällingbarn som börjar vakna på natten och vill ha mat eller vaknar toktidigt: testa att gå upp i välling om ni börjar närma er brytpunkten. Neda är inte 8 månader förrän om en vecka, och om jag vetat att det var hunger det berodde på hade jag bytt ytterligare lite tidigare.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej,

Använder ni någon speciell flaska och napp till vällingen? Vi har lite problem att få i killen välling ibland, han vill ha flaskan men blir grinig efter några sugtag. Funderar på om det är flaskan som det är problem med, att det inte rinner tillräckligt snabbt eller att han inte tycker om smaken. Svårt att veta.

Svar: Jag har hört om några vänners barn som behöver större hål i pipen då de bara blir arga om det inte flödar ordentligt. En del klipper bara ett snitt i pipen. Vi använder en flaska från Esska med rosa giraffer på, har köpt till en separat pip med "skåra för fullkornsvälling". Fungerade jättebra från första början, vilket var lite chockerande då Neda inte varit så förtjust i flaskor tidigare. Hoppas det går bättre snart! Men jag skulle i alla fall prova med större hål. Kram
Elina

2012-08-28 @ 19:31:37
Postat av: Sandra !!

Detta får vi också prova Aliki vill inte alls ha välling, men efter att ha sovit hela nätter sen hon va 5v till att vakna varje natt nu i snart 1 månad så får vi fortsätta kämpa med vällingen! Vi ska prova köpa den flaska du nämner, förhoppningsvis uppskattar hon den. Hon gillar inte flaskor och jag ammar ju än också, så hon föredrar ( tyvärr bröstet trotts att de inte håller henne mätt hela natten längre).

2012-08-29 @ 00:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback