Morgonpigg krabat

2012-08-23 @ 06:59:00

Jag känner mig inte helt redo att möta dagen vid 5-6 på morgonen, men det tycker Neda är en bra tid att vakna. Oftast vaknar hon vid halv 6 och får då välling, sen ligger hon i sin säng och snackar ett bra tag och sen somnar hon ibland om en liten stund. Idag somnade hon dock om direkt efter att hon fått vällingen - helt underbart skönt! Men frågan är om det går att få henne att sova lite längre på morgonen? Jag har hittat några tips som att natta barnet senare på kvällen och tydligen kan det ibland hjälpa att natta tidigare än vad man brukar. Sen är det klart viktigt att stänga ute morgonsolen och ljud som fågelkvitter. Jag funderar också på om det kanske börjar bli dags att gå upp till 8-månadersvälling? Hon blir ju 8 månader om en och en halv vecka. Det mättar kanske bättre? Man ska ju dock inte glömma att allt går i perioder, helt plötsligt kanske hon sover till 7 eller till och med 8 på morgnarna :)

För övrigt har Neda så smått börjat gå när man håller henne i händerna. I söndags började mannen träna med henne genom att putta fram hennes fötter, en i taget, med hjälp av hans egna fötter och i tisdags fattade hon galoppen. Alltid kul när hon lär sig något nytt!

 


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Min Majken tycker också det är en bra gå upp tid!! Hon har inte så mycket medhåll haha! Jag har försökt att hålla henne vaken längre men dels är hon odräglig och dels vaknar hon ändå samma tid!!! Störigt!! Jag längtar tills de kan gå upp själv och leka tills man vaknar och är utvilad:) bra du skrev det om vällingen! Majken är ju 8 mån och en vecka! Får jag fixa:)

Svar: Varför är i stort sett alla barn så morgonpigga?! Ja och tänk när man bara kan sätta dem att kolla på barnprogram på morgonen när man vill sova lite längre :) Neda är också 8 månader om typ en vecka, dags att byta upp vällingen nu, vet inte varför jag dragit ut på det när jag märkt att hon blir hungrig mitt i natten...
Elina

2012-08-23 @ 08:43:41
URL: http://Cajsen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror du gör rätt i att gå upp i välling. Det gjorde vi ganska snabbt vilket resulterade i att hon inte behöve mat på natten. Dock är Alicia världens mest morgonpigga tös och tycker intseder ör någon ide att sova längre in på morgonen. Sovmorgon hos oss är 6.20 och de gångerna kan jag räkna på en hand. Vi har försökt det mesta med att få henne till att somna om utan resultat.. Nu känns det dock bra då det varit dags för oss att komma iväg tidigt och inte behöver slita upp en trött flicka;)

Svar: Jag har dragit ut på det lite att byta upp till 8-månadersvälling, men nu är jag övertygad om att det är dags! Lider med dig att aldrig få sovmorgon, men då blir det i alla fall extra skönt om ni har barnvakt någon natt :) Kul det ska bli med Pompdelux snart!
Elina

2012-08-23 @ 12:04:58
URL: http://Halajna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback