Vigselförrättare och bröllopsmiddag

2012-08-14 @ 11:56:54

Bröllopsplanerandet fortsätter. Jag har precis ringt Karlskronas kommun och bokat vigselförrättare och ringt runt till olika restauranger vi kan tänka oss att ha bröllopsmiddagen på. Just nu lutar det åt Scandic mitt i Karlskrona. Det byggdes 2010 och är således väldigt fräscht. Där är bra atmosfär och god mat. Jag pratade med en himla trevlig tjej där som bokade in mig på ett möte där vi ska diskutera om vi ska hyra in oss i ett konferensrum eller skärma av en del av restaurangen. Scandic känns som den perfekta restaurangen med tanke på bland annat att barnen enkelt kan nattas på ett hotellrum när det är dags (frågan är bara vem som får det korta strået och får sitta barnvakt när barnen ska sova) och sen när middagen är färdig är där en mysig lounge, så kvällen kan fortsätta så länge vi vill. Detta till skillnad från ett annat ställe vi funderade på där vi förmodligen hade behövt att avsluta festen redan klockan 22.00. Min familj som inte bor i Karlskrona sover ju i så fall också på Scandic och jag och brudgummen spenderar bröllopsnatten där. Klockrent med en sista uppsamling dagen efter på hotellet för brunch. Nä, Scandic tror jag kan bli en riktigt bra plats för vår lilla minibröllopsfest. Tydligen hade de haft bröllop där för två veckor sen så de borde ju veta hur det går till :) Nästa fredag är mötet inbokat för vidare planering. Vad kul det är att planera bröllop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback