Dagen före den stora dagen

2012-01-02 @ 10:39:13

Imorgon är den stora dagen. Om mindre än ett dygn är vi med största sannolikhet föräldrar. Konstig tanke. Jag fördriver dagen med att kontrollera så att jag packat med mig allt till BB, tvättar lakan, städar osv. Allt för att känna mig så redo som möjligt för Lillans ankomst och hemkomst. Jag och älsklingen såg tillbaka på graviditeten under frukosten. Vilken bra graviditet jag haft! Okej att det var jäkligt tufft under de första typ 15 veckorna när jag var extremt illamående och hade noll aptit, men det gick att stå ut. Förutom det så har det varit hur bra som helst; jag har mått bra, kunnat röra mig i stort sett som vanligt, sovit gott över lag och såhär dagen innan kejsarsnittet visar vågen att jag endast gått upp exakt 10 kg under graviditeten. Tror faktiskt att det är just att jag inte gått upp så mycket i vikt som gör att jag upplevt graviditeten så bra och inte tyckt att det varit särskilt jobbigt. Så det ska jag försöka med nästa graviditet också. Nu återstår att få en lyckad leverans också :) Jag hoppas verkligen att allt går bra imorgon (och alla dagar efter det också!), men det tror jag och jag känner mig faktiskt relativt lugn inför det. Ser dock inte framemot sprutor, kateter, snitt osv. men tanken på Lillan väger upp det med ton!

Men är det verkligen en Lillan? Det kan faktiskt vara en Lillen. På första ultraljudet sa barnmorskan att för henne såg det ut som en flicka och ansåg att hon kunde säga att det var en flicka med 75% säkerhet. Dels tänkte vi att hon säkert bara säger så fall i fall hon skulle ha fel och att det egentligen var lite mer säkert än så, och dels tyckte vi själva att det såg ut som en flicka. Så efter det första ultraljudet har vi antagit att det varit en flicka. Men på de resterade ultraljuden har de inte kunnat dubbelkolla om det verkligen är en flicka då hon legat så långt mer med rumpan i mitt bäckene. Och när vi var inne på vändningsförsöket kommenterade en barnmorska "bara 75% säkerhet". Ops, det kanske inte är en flicka. Så sista tiden har vi försökt att tänka att det kan vara en pojke, men det är svårt att ändra tanken. Vi blir självklart precis lika glada om vi skulle få en pojke! Men vi skulle dock bli lite förvånade. Många av kläderna som jag har till henne/honom är könsneutrala, så det är tur, men jag har ändå en del i rosa och de flesta lakan och så är rosa... Men det är ju bara att handla lite nytt om det skulle visa sig vara en pojke. Herregud vad det ska bli spännande imorgon!

Idag kommer det vara många fjärilar i magen. Och undra om jag kommer kunna sova någonting inatt? Tur att jag nästan sov 12 timmar natten till idag! Imorgon blir det att gå upp redan vid 05.30, då vi ska vara på BB klockan 07.00 och om det inte kommer något akut kejsarsnitt så rullas jag iväg till operationen 07.40 enligt deras planer. Det betyder att vi har vår bebis i famnen lite efter 08.00 imorgon! Ofattbart!

Kommentarer
Postat av: Marit

Vad spännande! Jag önskar er all lycka till imorgon!



Tack för att vi har fått följa med på er resa mot föräldraskapet, jag hoppas vi får fortsätta följa er när Lill*n väl är på plats :)



Gott nytt år och God fortsättning! ♥

2012-01-02 @ 11:36:11
URL: http://maritten.blogspot.com
Postat av: Helena

Åh vad spännande!!

Lycka till =)

2012-01-02 @ 11:53:05
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken spänning. Skönt ändå att ni vet när ni ska få träffa bebisen, själv kommer man väl få gå hemma tills värkarna kickar igång. Måste kännas overkligt att ni kommer vara föräldrar inom 24 timmar. Kommer hålla tummarna för er hela dagen!

2012-01-02 @ 12:38:42
Postat av: Linda

Haha, jag tror att även en liten kille skulle sova riktigt gott i rosa lakan! Hur det än blir med den saken så önskar jag er all lycka imorgon och väntar med spänning tills ni kommer och hälsar på på jobbet.



Stor kram!

2012-01-02 @ 14:08:16
Postat av: Alexandra

Åh vad spännande! Även att du har en stor operation framför dig så njut av morgondagen! Gjorde själv snitt o nu e tösen 1 månad gammal! Tiden går så fort o jag tänker tillbaka på dagen hon föddes med ett leende o önskar jag kunde uppleva det igen! Så njut o ta tillvara på dagen!! Lycka till!!

2012-01-02 @ 14:28:47
Postat av: Elina

Tack underbara läsare! Jag uppdaterar bloggen om hur det går imorgon så fort jag får tid och ork. Stor kram till er alla!

2012-01-02 @ 17:50:23
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vill önska er lycka till imon, sååå spännande. Ha följt din blogg i flera månader o är själv i vecka 37, hoppas du fortsätter skriva även när h*n har kommit :)

Än en gång, lycka till!

2012-01-02 @ 19:46:50
Postat av: Randi

hejsan,

jag har följt din blogg varje vecka. jag önskar er lycka till imorgon inför det stora att ni blir föräldrar.Magiskt , eller hur?

tusen varma kramar randi

2012-01-02 @ 20:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback